Grantowy kołnierzyk na filcu z guzikami

Kolejnym etapem mojej twórczości było zrobienie kołnierzyka z filcu. Jak wcześniej wspomniałam zainspirowały mnie guziki. 
Na początku zrobiłam szablony różnych kształtów kołnierzyków. 
Do tego modelu użyłam szablonu z zaokrąglonym dołem. Odrysowałam go na filcu, ostrożnie wycięłam, żeby wszystko było symetryczne, następnie rozłożyłam guziki na nim aby zrobić projekt, który oczywiście był 2 wersją, bo pierwsza była z większą ilością guzików. Jednak i ta wersja w trakcie pracy uległa małej modyfikacji. 
Początkowo zamierzałam szyć nicią/żyłką, ale udało mi się dobrać idealny kolor granatowych nici. Tak powstał kołnierzyk. Do zawiązywania użyłam wstążki, którą dokleiłam do filcu. Całości nie usztywniałam, gdyż by się nie układał jak trzeba tylko by odstawał. Nie podklejałam też drugą warstwą filcu, żeby kiedy jakiś guzik zechce "uciec" można go było doszyć ponownie.
Oto efekty: 




Projekt
A Wy do jakiej stylizacji założyłybyście taką ozdobę i czy w ogóle?

Komentarze

  1. jaki śliczny! na pewno będzie ozdobą niejednej kreacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, żeby tak było. Na razie stworzyłam tylko dwa, drugi jest zielony, ale w głowie są pomysły na inne kolory.

      Usuń
  2. Bardzo oryginalny i nietuzinkowy naszyjnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to chodziło, żeby było nietuzinkowo i niebanalnie.

      Usuń
  3. Super pomysł na wykorzystanie guzików.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję i zapraszam