Malowanie na tkaninie

Niedawno uczestniczyłam w warsztatach - malowanie poszewek na poduszki. Nie był co prawda to najlepszy moment dlatego też nie stworzyłam niczego imponującego. Posłużyłam się gotowymi szablonami - nie malując sama wzorów tylko je odbijając. Taki szablon można nabyć TUTAJ

Farby, które były dostępne na warsztatach to akrylowe - aby malować na tkaninie należy dodać medium do tkanin (tyle samo ile farby) i wymieszać.

Pod spód malowanej tkaniny wkładamy folię aby zabezpieczyć przed przesiąkaniem farby (np . rozcięte torebki foliowe). Używając szablonów malujemy tapownikiem (specjalną gąbeczką jakiej używa się przy decoupage), natomiast jak tworzymy sami wzór używamy pędzelka.

Farba schnie około 12 godzin, po tym czasie należy przeprasować wzór w celu utrwalenia go.


P.S. używanie farb do tkanin jest o wiele prostsze (czas wysychania o wiele krótszy - bo kilka minut i farba nie przesiąka przez tkaninę tak jak akryl). Post dotyczący malowania farbami do tkanin umieściłam na moim drugim blogu TUTAJ).













Komentarze

  1. Też ciekawy pomysł na hand made. Można stworzyć sobie fajne dekoracje w domu.
    P.S. Czy będzie nowy post?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry patent na unikatowe wzory w domu.
      Nowe posty będą.

      Usuń
  2. Wyszło idealnie. Sam malowałem parę razy koszulki specjalnymi farbami, ale nie pomyślałem o tym, żeby robić to za pomocą szablonów.
    https://artykulydlaplastykow.pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję i zapraszam